Touko Aalto Hyvällä tai huonolla idealla ei ole puoluekirjaa

Kaikki blogit puheenaiheesta Taxi

Vastauksia Liikenne- ja viestintäministeriön väittämiin taksialan tapahtumista.

Ministeriö on jälleen selitellyt sen rakentaman liikennepalvelulain vaikutuksista taksimarkkinoihin. Osastopäällikkö Olli-Pekka Rantalan tekstissä sivutaan monia asioita, se sisältää olettamuksia ja kaunistelua tapahtuneista / tapahtumattomista asioista.

Taksi - tuo suomalaisten suuri huolenaihe

 

Hotellit muuttavat hintojaan miten haluavat, kukaan ei valita. Parturit muuttavat hintojaan miten haluavat, kukaan ei valita. Laskettelukeskukset muuttavat hintojaan miten haluavat, kukaan ei valita. Taksit muuttavat hintojaan niin että pärjäävät edes jotenkin, LÄHES KAIKKI VALITTAVAT ja jopa virastot alkavat tutkia asiaa.

Uber, liikennekaari ja sääntely

UBER

1. yhtiöllä useita eri palvelumuototoja, joista vain ns. "kyydin jakamiseen" perustuva Uber POP on saanut markkinaosuutta. POP toimii tällä hetkellä Helsingissä, vaikka se on selkeästi laiton. Monessa maassa toiminta on pysäytetty tai yritetty pysäyttää. 

Uber ei kunnioita sellaisia lakeja tai määräyksiä, jotka eivät yhtiön mielestä ole heidän kannaltaan hyviä. Viranomaisilta vaaditaankin aktiivisia toimia, pelkkä laittomaksi toteaminen ei Uberia kiinnosta. Suomessa aktiivisuus on ollut laimeaa.

Taksisääntely ja sen vapautuksen vaikutus etenkin kaupungeissa.

TAKSIEN MÄÄRÄSÄÄNTELYN PURUN VAIKUTUKSET ISOMMISSA KAUPUNGEISSA

Taksisääntely ja liikennekaari

Taksiala vapautetaan Suomessa vuonna 2018. Olemme saaneet lukea lehdistä KKV:n, LVM:n, Taksiliiton ennusteita ja arvailuja tulevaisuudesta mm. hintapolitiikasta; nouseeko se vai ei? Faktaa on tarjolla muualta:

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä